مفهوم بازاریابی دیجیتال:
بازاریابی دیجیتال، اشاره به دامنه ی گسترده ای از تکنیک های متنوع و متفاوت ترویج و معرفی محصولات و خدمات، جهت دسترسی به مشتریان با استفاده از تکنولوژی دیجیتال (دستگاه های الکترونیک) دارد.
انواع بازاریابی دیجیتال:
بازاریابی آنلاین:
بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین یا آنلاین مارکتینگ (Online Marketing)، یک روش بازاریابیست که در آن، از ابزارها و رسانههای آنلاین استفاده میکنند.
تبلیغات بصری (Display Advertising)
در تبلیغات بصری، بنر یا عکسی با محتوای تبلیغاتی شرکت شما، در وبلاگ یا وب سایت پربازدید (و ترجیحا مرتبط) دیگری، به نمایش گذاشته میشود.
این روش، میتواند به طرز مطلوبی سطح آگاهی مخاطب را نسبت به شما، بالا ببرد.
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
با توجه به نامش، در این روش مخاطبان را با ایمیلهای تبلیغاتی، مورد هدف قرار میدهید.
بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)
بازاریابی درون گرا بسیار کلیتر از مدل آنلاین آن است.
اما در بازاریابی آنلاین، این روش این گونه عمل میکند که برای مثال شما با رایگان در اختیار گذاشتن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات و یا خدمات برند خودتان، مخاطبان خود را جذب می کنید.
بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)
با سئو (SEO)، شما کلمه و عبارت مرتبط با کسب و کارتان را در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو مانند گوگل تا رتبههای اول بالا میآورید.
بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)
در این بخش، مخاطب در حالی که دنبال راه حل مشکل خود در اینترنت میگردد، نام برند شما را به عنوان اولین نتایج جست و جو میبیند.
روش کار آن هم این طور است که بودجهای را در نظر میگیرید و به گوگل میدهید، تعدادی عبارت انتخاب میکنید و گوگل شما را در جست و جوی آن نتایج در رتبههای نخست نشان میدهد، پس از آن به ازای هر کلیک، مبلغی را از شما کم میکند.
بازاریابی آفلاین:
نظرات (0)
نظرات خود را ارسال نمایید